31. mars 2011

Sort/hvitt portrett.

Dagens oppgave var å leke oss litt i photoshop med gradient map, cuves og beskjæring for å få et dramatisk bilde.

Her har jeg brukt gradient map for å få det sort hvitt, og redigert bildet lysere. Jeg har valgt å beskjære bildet slik at jeg får med nesten hele ansiktet i det gyldne snitt. Det gjør at bildet blir mer inetressant. Her er orginalbildet:



Her har jeg tatt utsnitt av ansiktet til Tonje. Jeg ville få veldig tydelig fram hvordan lyset la seg i ansiktet hennes, og overdrev derfor de mørke og lyse flatene. Orginalbildet:




Her speiler solen seg i ansiktet mitt, så det ser rimelig hvitt ut. Jeg synes det var spennende hvordan brillene og brynene markerte seg i ansiktet, så jeg ville fremheve det ved å gjøre det mørkere og ansiktet lysere. Orginalbildet:




1 kommentar:

  1. Fine bilder! Jeg like hvordan du har fått alle fotografiene så forskjellige selv om de alle er rediger i sort/hvitt. Utskjæringene er også fine, men at du har fått fremhevet ansiktet og gjort det tydelig at det er de som er satt i fokus.

    SvarSlett