17. mars 2011

Favorittbilde


Jeg har valgt dette bildet som mitt favorittbilde. Det ble egentlig tatt til kategorien vann, men jeg likte ideen i bildet så godt at jeg ville bruke det her isteden. 
Det jeg prøvde på i dette bildet var å fange vannet mens det slo mot land. Som en gavepakke var det en grop som var noe dypere enn resten. Når vannet slo mot land, ble vannet i gropen liggende leger nede enn resten av vannet. Jeg synes dette var et spennende fenomen. Bildet har en litt mekaniskt og flytende følelse med seg.
Skille mellom land og vann skaper en skrålinje som drar blikket mot vanngropen. Det er rytme og gjentagelse i bildet. Det er også kontras mellom overflatene, betong, stein og vann.
Bildet ble tatt på en noe overskyet kveld, da lyset ikke var helt ideelt. Jeg synes alike vell at lyset i bildet var med på å lage den flytende mekaniske følelsen. Vi kan og se at lyset reflekter seg i vannet og på de våte steinene. 
Jeg har brukt kameraet Canon Powershot SX20 IS: Lukker 1/60; Blender f 8; ISO 800.
Bildet er ikke redigert.
Det jeg lærte av å ta dette bildet har kansje ikke så mye med den tekniske delen av foto  å gjøre, men mer om det å sette pris på små ting. Jeg lærte nemlig at slike enkle ting som at vannet slår mot land kan være spennende å se på. Spesiell når en klarer å fange et øyeblikk med kameraet som vi med kun øyet ikke kunne oppfattet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar