29. mars 2011

Reflektor

I dag lærte vi om bruk av reflektor. Om hvordan det kan brukes til å skape fint lys på bilder. Vi fikk lov til å prøve oss ut med tre forskjellige typer reflektorer, gull, sølv og hvit. Med disse kan man styre lyset dit man selv vil. For eksempel vis øynene blir skyggelag, kan lyset reflekteres med reflektoren til øynene.


På dette bildet av Alice har jeg brukt gull reflektor. Det gjør at ansiktet får et varmt lys. Jeg har plassert reflektoren under i fra, slik at øynene blir tydeligere.


Her har jeg brukt sølv reflektor, det kan en se fordi lyset har et mye kaldere preg enn det hadde med gull reflektoren. 


Dette bildet er tatt i skyggen, men jeg reflekterte lyset mot modellen med en hvit reflektor. Det fordeler lyset og gir et mye mykere lys.


Her har jeg også brukt den hvite reflektoren, men i sollys. Her kan en tydelig se at lyset er veldig mykt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar