17. mars 2011

Fem kategorier: Lys


Ideen til dette bildet var å fange lyset fra stearinlysene som speilet seg i taket. Det lagde seg et mønster i taket som var spennende.
Jeg har valgt å kutte lysekronen og plassere den nederst i venstre hjørne. Det gjør at blikket dras opp mot taket. Det er mye gjentagelse i bildet. Kontrasten mellom lyset i interessepungtet og mørket som sniker seg inn i hjørnene gir en spennende effekt.
I rommet det bildet ble tatt var det helt mørk, bortsett fra lyset fra stearinlysene, det var derfor mønsteret i taket kom så godt frem.
Jeg har brukt kameraet Canon Powershot SX20 IS: lukker 1/25; blender f 2,5; ISO 1600.
Bildet er ikke redigert.
Det jeg lærte når jeg tok dette bildet var at jeg måtte passe på at lukkeren var så lang at jeg fikk inn nok lys, men så kort at jeg ikke beveget kameraet. Jeg måtte også stille ISOen på fullt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar