17. mars 2011

Fem kategorier: Komposisjon

Til kategorien komposisjon ville jeg ta bilde av noe naturlig. Jeg fant den perfekte plassen, nemlig en elv som slynger seg langs en dalside. Jeg har plassert elven i intreressepungtet, og elven får øynene til å følge den til den forsvinner rundt en sving. Det er stor kontrast mellom de forskjellige flatene, hard kald stein, myk snø, flytende vann og trærne rundt. Det er rytme, skrålinjer og romfølelse.
Dagen bildet ble tatt på var en meget overskyet dag som begynnte å bli kveld. Vi kan alike vel se at lyset reflekteres i vannoverflaten. Snøen rundt reflektere og masse lys og gjør bildet lysere.
Jeg har brukt Canon Powershot: Lukker 1/60; Blender f 8; ISO 400.
Bildet er ikke redigert.

Det jeg lærte ved å ta bildet var at snøen reflekterer mye lys til bildene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar