28. april 2011

Beste bilde


Dette var mitt beste bilde, mye på grunn av komposisjonen.
Her prøvde jeg meg på et "klassiskt Afrika bilde", med et tre i interessepungtet, og en langstrak slette som strekker seg i det uendelige. Jeg likte også hvordan himmelen oppførte seg i dette landskapet. Himmelen ser så veldig tung ut, nesten som om den viler oppå trærne. Jeg synes det var spennede.
Som sagt står det fremste treet i interessepuntet, og det er klare skrålinjer fra det til de andre trærne langt bak. Det gir en veldig klar romvirkning. Den kan og skimte en bil i det fjerne, noe som jeg syns at ga en litt spennende effekt. Lyset kommer oven i fra, selv om det var noe oveskyet. Jeg likte kontasten mellom den veldig blå himmelen og det grå-grønne gresset. 
Jeg har brukt kameraet Canon Powershot; lukker 1/250; blender f 8; ISO 80.
Bildet er ikke redigert. Det jeg lærte at det enkleste motivet kan med en bra komposisjon bli spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar