13. mai 2011

Bokomslag


Her har jeg valgt et bilde av et vakkert lite vann, med en fin speiling og steiner som stikker fint opp av vannet. Jeg har brukt font Skia


Her har jeg brukt samme bildet begge steder, bare med forskjellige utsnitt. Bildet er av et par øredobber jeg har laget. Jeg har brukt font American Typewriter.


Her har jeg brukt et bilde av et hjemmelaget smykke. Jeg har latt bakgrunnen på bildet gå i ett med resten av boksomslaget. Jeg har brukt font Courier.


Det var denne jeg valgte å bruke som det endelige produktet. Det er et bilde av en tilsynelatende hjemmelaget katamaran. Jeg liker hvordan horisonten deler bokomslaget i to og valgte derfor også å understreke dette ved å plassere teksten rett over den. Jeg likte også hvordan katamaranen rammer inn boktittelen. På baksiden plasserte jeg også skriften mellom horisonten og skyene. Dette gjorde baksiden mer aktiv.
Jeg valgte font Helvetika. Fonten er veldig hard og markant, og gav en fin kontrast til de mye naturlige linjene i bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar