22. februar 2011

Illustrasjon og grafisk design del 2

Som en fortsettelse på illustrasjonsoppgaven vi hadde forrige uke, skulle vi presentere bildet og diktet sammen i indesign. Jeg skulle velge ett av de tre bildene jeg viste her. Vi skulle har format A3 og faceing pages.

For å få diktet og bildet til å få en bedre harmoni, valgte jeg å gjøre bildet sort/hvitt og skoene med farge i photoshop. Jeg gjorde dette fordi at diktet kan virke litt uklart og uvirkelig, derav sorthvitt, men for å understreke at dette faktiskt er virkeligheten, ble bena fremhevet med fargen, fordi det er bena som bærer deg fremover i livet.


Jeg valgte å plassere bildet på høyre side, fordi det er den mest iøyefallende siden. Da er det bilde som kommer i fokus, noe som er veldig fint, fordi bildet beskriver diktet på en annen måte enn det diktet selv gjør. Fonten jeg valgte var verdana, fordi det er en markant, men alikevell en luftig font, og gir det uttrykket jeg var ute etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar