15. februar 2011

Illustrasjon og grafisk design del 1

I forbindelse med en lyrikkoppgave, skulle vi ut å ta bilder som illustrerte disse diktene. 


Ord over grind.
Utdrag:
"Står du der ikke ein dag eg kjem
felle det meg lett å snu
når eg har stått litt og sett mot huset
og tenkt på at der bur du.


Så lenge eg veit du vil koma i blant
som no over knasande grus
og smile glad når du ser meg stå her
skal eg ha ein heim i mitt hus."
Av Halldis Moren Vesaas.





Detalj av usynlig novemberlandskap.

"Midt i det skoddeland som heter jeg
står et gammelt veiskilt uten veg.

Det står og peker med sin morkne pil
mot skoddemyr og mot skoddemil.

Jeg leter fårengt etter navn og tegn.
Alt alt er visket ut av sludd og regn

Der stod en gang det sted jeg skulle til.
Når ble det borte og når for jeg vill?


Jeg famler som en blind mot dette ord

som skulle vist meg veien dit jeg bor.



Midt i det skoddeland som heter jeg

står det et veiløst skilt og skremmer meg."
Av Inger Hagerup.


Lovsang til sansene:
Utdrag:
"Lovet være sansene
de snakker ikke bobbelt
lovet være nesen
den vet hva som lukter vondt
lovet være tungen
den vet at andre smaker godt
og huden
det vet at det gjør godt å holde sammen
lovet være sansene
de som forener oss
gjør oss konkrete som en kropp
og frir oss fra påskuddet som er blitt menneske."
Av Inger Elisabeth Hansen.

1 kommentar:

  1. Svært bra. Likte spesielt godt det med alice sine sko. Fargene beskrev diktet veldig bra!

    SvarSlett